Samsung is een van de marktleiders op telefoongebied. Als je iemand hoort over mobiele telefoons, dan hoor je al vaak het woord Samsung of Apple vallen. Waar vooral Apple zich richt op het ‘hippe’ publiek, hebben Samsung telefoons een wat meer traditioneel uiterlijk, waardoor ze eerder op prijs worden gesteld door de wat meer zakelijke klant.

Fragiel
Maar alle telefoons hebben precies hetzelfde probleem: het is een ontzettend fragiel product. Als jij een keer je telefoon laat vallen, kan het best zijn dat het ding opeens helemaal kapot is. Wat rest er dan? Nou, je kan als eerste bij de telefoonleverancier proberen om een beroep te doen op de garantie, maar dit heeft vaak geen zin. De meeste bedrijven zullen zien dat het niet komt door een productiefout, maar eerder door toedoen van de klant zelf. Daarom vergoeden ze dit soort kosten vaak niet, en zit jij met de gebakken peren.

Winkels
Daarom zie je steeds meer telefoonreparatiewinkels verschijnen. Omdat de telefoonmarkt nu zo ontzettend groot is geworden, zie je dat veel andere bedrijven daarop proberen mee te liften. Overal in de grote steden zie je van dit soort winkels, maar je kan ze ook gewoon op internet vinden. Dus als je bijvoorbeeld diep in de provincie woont, is het ook prima mogelijk om je telefoon via de post op te sturen. Daarna wordt alles voor je geregeld. Een Samsungreparatie is meestal klaar binnen een week tot een paar weken, en terwijl je wacht word je, tegen een kleine vergoeding, ook nog een leentoestel toegestuurd.

Je bent minder kwijt
Hoewel een reparatie natuurlijk nog steeds geld kost, is het wel een ontzettend voordelige optie. Een nieuwe telefoon kost al snel een paar honderd euro, en dat merk je in je portemonnee. Hoewel een Samsungreparatie nog steeds honderd euro kost, is het wel een stuk goedkoper dan een compleet nieuwe telefoon. Bovendien, als je zo’n winkel in de buurt hebt, kan je toestel meestal binnen een uur al worden gerepareerd. Ze maken dan een telefonische afspraak met je en wanneer je op de afgesproken data op komt dagen, krijg je een bak koffie, terwijl de reparateurs je telefoon onder handen nemen.

Grote leveranciers

Zeker telefoons van grote telefoonleveranciers, zoals Samsung en Apple, zijn goed te repareren. Dat komt omdat er veel van dit soort telefoons worden verkocht, waardoor er ook veel onderdelen voor handen zijn. Dus kies de volgende keer gerust voor een reparatie in plaats van een gloednieuwe telefoon. Dat scheelt niet alleen in je portemonnee, maar geeft je ook de mogelijkheid om zo snel mogelijk weer te kunnen genieten van je telefoon. En laten we heel erg eerlijk wezen: iedereen gebruikt dat ding heel intensief. Het is toch zonde wanneer je dat weg moet gooien? Juist, dat dacht ik ook.