HubSpot is het all-in-one platform voor al je marketingactiviteiten. Zien met klantinzicht wordt met HubSpot een fluitje van een cent. Customer Relationship Management, Marketing, Sales, Service, je kunt het allemaal uitvoeren vanuit één online platform. Je kunt de hubs ook zien als losse modules die je apart kunt aankopen, maar ze functioneren het best in samenhang. Voor optimaal resultaat koop je dus de totale HubSpot.

Wat kan je met HubSpot?

Op de eerste plaats kun je klanten veel beter bedienen door een beter inzicht in de wensen en behoeften van je klanten. Daarvoor is HubSpot CRM. HubSpot CRM geeft zicht op je klantenbestand, je hebt geen Excelsheets meer nodig om dat op orde te houden. Voor de salesmanager bijvoorbeeld is het van onschatbare waarde om een overzicht te hebben van de deals, de verkoopactiviteiten alsmede een prognose van warme leads. Vervolgens zijn je marketingactiviteiten een eitje met HubSpot Marketing. Je kunt klanten nu gericht bedienen op het moment dat het hun uitkomt. Je genereert meer traffic en leads en je verandert je website in een platform waarop content key is. Met HubSpot Sales hoef je de leads maar in te koppen. Je brengt structuur in je salesproces en je kunt dat volgen op je smartphone. Tot slot is er HubSpot Service, een tool om klanten te behouden, tevredenheid te meten en promotors van je klanten te maken. Zoals gezegd kun je de Hubs los aanschaffen, maar eigenlijk zijn ze bedoeld om onderling te communiceren en zo optimaal resultaat te realiseren.

Optimaal klantinzicht door Inbound Marketing

Het principe achter Hubspot is inzicht bieden in de keuzemomenten van klanten en daarop inspelen, zogenaamde Inbound Marketing. Klanten zijn tegenwoordig steeds mondiger en doen zelf onderzoek alvorens tot een aankoop over te gaan. Outbound Marketing, volgens de one size fits all gedachte waarbij informatie wordt opgedrongen, heeft dan veel minder effect. Met het HubSpot platform neem je de wensen van de klant dus echt als leidraad. Het HubSpot platform is ook gebaseerd op de gedachte dat organisaties groeien als hun klanten groeien. Daarom stelt het platform de klanten tijdens het hele proces van inzicht vergaren, marketing, sales en service, centraal. Daaromheen zit een schil van aantrekkelijkheid, engagement en verrassing. Met het HubSpot alles-in-een platform zorg je ervoor dat klanten dat ervaren. Website, social media, directe contacten en email worden in één beheersbare omgeving samengebracht. En meer nog, vanaf dag 1 ben je operationeel en alles groeit mee als je bedrijf groter wordt.

Snel operationeel

Je wil meteen kunnen beginnen en zeker geen klanten verliezen. Je hebt dan ook geen omkijken bij de technische implementatie. Daarvoor is de HubSpot Specialist. Hij begeleidt je bij de opzet van het platform en neemt de belangrijkste instellingen met je door. Je klantenbestand wordt ingericht, het inbound marketing traject wordt helder gemaakt en marketingactiviteiten worden geautomatiseerd. En wil je echt snel van start? Dan is er HubSpot Onboarding. Je kunt zo aan boord waarbij je stapsgewijs krijgt getoond hoe en waar je in jouw bedrijf het meeste rendement haalt uit HubSpot.